Tungt jobb!


Vikterna på bilden väger sammanlagt strax över 100kg

Den person som stänger StiL på kvällen går även en runda i gymet och plockar undan vikter som medlemmarna är för slöa för att plocka undan efter sig själva. En kollega till mig räknade ut att det brukar vara vikter på sammanlagt 8-900kg som vi plockar undan på en kväll. Det är ett rejält styrkepass det! Det gäller att lyfta ergonomiskt korrekt så man inte skadar sig! Igår och idag välkomnade jag dock arbetet med att plocka undan vikterna, för det är kallt som attan i receptionen, och man blir ju varm av kroppsarbete. Så jag har varit extra noga dessa kvällar och lyft extra många vikter extra långt, så jag blev ordentligt varm inför promenaden hem!

 

Just nu har jag precis kommit in i "stugvärmen" efter en kvällspromenad med hundarna. Trots -30 grader ute var det en ganska skön promenad faktiskt. Nu ska jag borsta tänderna och sedan krypa ner i sängen under mitt varma täcke. Ska nog ligga lite på spikmattan innan jag somnar också, blir så varmt och skönt i ryggen då!

 

Natti natti!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Sv: Absolut. Jag kan bara hålla med dig! Komplimanger är så roligt att både ge och få och jag tror verkligen att det ger människor så mycket att få lite uppskattning. :)

2010-12-28 @ 23:24:19
URL: http://inaction.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0