Situp?

Okej, här kommer en fråga!

Rent hypotetiskt, säg att någon skulle starta ett företag med fokus på att hjälpa människor att gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt (genom rätt kost och individanpassad träning)... Vad skulle ett sådant företag kunna heta?

Namnet bör helst vara på svenska, eller åtminstone ett bekant svenskt begrepp (alltså inte typ "weight reduction" som ju är helt engelskt, men "let's go!" kan va helt ok, om ni förstår hur jag menar...?) och kan, men måste inte, vara lite fyndigt sådär. Bästa förslaget hittills är SITUP, som då inte främst ska syfta på träningsövningen situps, utan mer som "ryck upp dig, det här fixar vi", eller nåt...

Någon som har ett annat förslag?

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Situp gillade jag!

2010-12-30 @ 14:36:16
URL: http://maliniform.shapemeup.se
Postat av: jusefin

situp, get up, beat it, join us, shape up, step up, face it, lo(o?)se it. äh, jag tycker nog sit up är bäst; "jag drat till situp", "jag tränar på situp", det låter ju bra som fan! :D

2011-01-05 @ 23:37:07
URL: http://jusefinlouice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0