Dag 29 - Mina ambitioner

Haha, hittade följande citat på Internet:

Ambitioner är ett märkligt behov av att söka makt och förlora frihet.
- Francic Bacon (1561-1626)

 

Vet inte om jag håller med om det, det är väl schysst att ha ambitioner i det man gör, att ha mål om att lyckas osv. Just nu har jag väl ambitionen att starta eget företag, att göra ett bra jobb, att lyckas med våra nya ekonomisna förutsättningar när vi skaffat huset osv. Och för mig är det inte att förlora frihet eller något sånt. Frihet måste väl på något sätt baseras på kontroll, i alla fall för min del. Utan att jag har koll, kan jag inte slappna av och då är det svårt att känna frihet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0