Dag 26 - Mina rädslor

Går inte omkring och är särskilt rädd för saker. Kan tycka att mörkret är lite obehagligt om jag är ute ensam och det är mörkt och folktomt. Då har jag lätt för att låta tankarna skena och få för mig att någon kan hoppa fram ur buskarna eller nåt sånt. Men jag är inte direkt mörkrädd.

Sedan länge har jag varit ganska rädd för höjder. Eller rädd och rädd, tycker det är väldigt obehagligt att tex klättra på stegar eller liknande.

Nyligt har jag utvecklat en liten rädsla för stora hundar också. Inte alla, men de som skäller eller sliter i sina ägare, och ägarna inte verkar ha full kontroll osv. Beror väl på att jag nyligt blev biten av en stor hund, och jag tycker inte alls om att vara rädd för hundar, men kan inte riktigt rå för det... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0