Dag 05 - vad är kärlek

Ja, alltså det här är ju både lätt och svårt att skriva om. Vad är kärlek? Det är så självklart, men så svårt att beskriva...

Enligt det allsvetande och internetbaserade uppslagsverket Wikipedia så är kärlek något man kan känna inför ting eller objekt. Man kan alltså känna kärlek inför tex sitt hus eller ett visst konstverk, och så kan man känna kärlek gentemot ett husdjur eller en medmänniska.

Jag känner också kärlek till mig själv, vilket jag tror är viktigt. Det har absolut funnis tillfällen och till och med perioder då jag inte alls älskat mig själv, och då har jag inte mått särskilt bra. Nu var det dock länge sedan jag kände så, och jag hoppas att jag har lärt mig att älska mig själv så att jag aldrig någonsin ska sluta älska mig själv igen.

För mig är kärlek den främsta känslan. Utan kärlek vore alla de andra existerande känslorna värdelösa. Kärlek är grunden på vilken andra känslor kan byggas och utvecklas, växa sig starka och vackra. Jag hade inte velat leva i en värld utan kärlek...


Kommentarer
Postat av: christoffer

bamsestorkram :)

2010-12-03 @ 21:43:08
Postat av: jusefin

anna kan du inte lägga alla dom här utmaning-inläggen i en egen kategori :D?

2010-12-21 @ 19:35:02
URL: http://jusefinlouice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0