Keso i filen?



Mamma uppmärksammade mig på att filen enkomt är lite väl proteinfattig för att vara en stadig frukost. Hon berättade att hon själv brukar ha keso i filen, något jag ju tyckte lät hur äckligt som helst. Men mamma tyckte jag skulle prova, och idag gjorde jag just det. Blandade 1dl keso med 1 dl fil, och la i lite färska jordgubbar i.

Och vad tyckte jag om smaken? Faktiskt ganska gott! Det smakar mer keso än fil, och jordgubbarna var såklart hur goda som helst. Jag tycker alla ska passa på att äta så mycket färska bär som möjligt nu under sommaren. Jordgubbar, hallon och blåbär finns ju frysta året om, och de frysta är lika nyttiga som de färska, men det är ändå något bättre smak med de färska bären tycker jag!

Och visst ja, vägning idag före frukost. 74,0kg. 2hg mindre än igår alltså. Ikväll ska jag och Magnus intervallspringa och sedan styrketräna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0