Igår på jobbet



Igår på jobbet åt jag en jättegod sallad till lunch/mellis. Jag jobbade 11-17 så jag åt den ju vid lunchtid, men såg det mer som mellanmål och åt rejälare sedan när jag kom hem.

Vad bestod då denna sallad av? Jo, för den som inte ser det så bestod den av annanas, kiwi och vindruvor, och till detta åt jag kesella vanilj. Jag älskar kesella vanilj! De (Arla) har också gjort en kesella med smak av jordgubb & lime. Båda sorterna är jättegoda att äta till färsk frukt, tex min sallad, eller jordgubbar. Hyfsat proteinrikt är det också.

Långt tidigare i bloggen har jag ju berättat om min "glass" jag gör av kesella vanilj, kesella naturell och frysta hallon och - blåbär i mixer. Man kan göra det med tex jordgubbar också, men jordgubbar är ofta så stora och lite knepiga för min klena mixer att mixa... I alla fall så smakar en sådan mix ungefär som glass, fast det är mycket nyttigare!

Kommentarer
Postat av: anna

Det där såg smaskens ut! :)

2010-08-28 @ 10:34:25
URL: http://anst86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0