Massa mat...


Lunch i Stockholm

Nu kommer en liten rapport för helgen hittills. Vi gick upp kring 7 på fredag morgon, åkte till flyget vid åtta och det lyfte, några minuter försenat bara, strax efter nio. Inget askmoln störde alltså.
Vi åkte in till Stockholm och träffade min pappa, äldsta lillasyster Malin och hennes kille Jonas på centralstationen. Pappa bjöd oss alla på en supergod lunch på Olearys. Jag åt en pasta Alfredo med vitlöksbröd som var fantastiskt god!

Pappa återvände sedan till sitt jobb och vi andra gick lite på stan. Magnus drog efter en stund iväg för att ha svensexa för en kompis och jag, Malin och Jonas träffade en klasskompis till Malin (Emma) och dennes kollega (minns inte vad han hette, kan ha varit Fredrik...) och tog en öl i solen på en uteservering. Jag drack dock ett glas vitt vin.

Efter några timmar i Stockholm lämnade jag syrran och övriga för att ta tåget till Västerås med min pappa som slutat jobbet. Väl där tog jag en dusch och sedan väntade en supergod middag; Italiensk buffé!


Italiensk buffé



Min tallrik

Buffén var supergod, som vanligt när min kära mamma lagar mat. Efter middagen såg vi film och sedan slocknade jag helt utmattad.

Imorse gick vi upp vid nio, jag åt en lättare frukost bestående av fil med lite havreringar och några bitar annanas:

Lördagens frukost

Frukosten var ganska liten, helt medvetet, eftersom vi sen skulle träna! Vi åkte till Friskis & Svettis och jag körde lite crosstrainer och sedan lite core. Härlig start på dagen.
Efter det åkte vi till mamma och pappas lägenhet igen och jag åt lite mackor. Sedan var jag redo för en dag på stan!

Vi åt lunch på en nyöppnad sportbar i stan, där dom serverade en god brunch:

Fattig riddare, en plätt, lite janssons frestelse, bacon och prinskorv. God brunch!

Magnus anlände med tåget från Stockholm strax efter två (han sov över där efter svensexan) och vi gick lite mer på stan.

Hittills har det alltså varit en mycket GOD helg, och just nu sitter vi och väntar på att det ska serveras grillad fläskfilé med klyftpotatis, så det blir inte värre direkt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0