Laxrisotto till lunch



Idag åt jag lunch på Unik med Jakob och Petter. Jag valde rökt laxrisotto med örter och ärtstjälkar på. Ärtstjälkarna var hur goda som helst, och risotton var krämig och supergod.

Jag är så glad åt mina helt lediga dagar när jag kan gå iväg på lunch utan att behöva stressa hem till hundar och jobb och liknande. Sällskapet var riktigt trevligt. Jag tycker inte om att gå ut och äta själv, det blir att jag stressar i mig maten. När man äter tillsammans med andra så kan man ta det lite lugnare, prata mellan tuggorna osv. Vanliga luncher här hemma slukar jag i mig på fem minuter, men idag på lunchen var jag sist att ha ätit upp min portion. Det är bra för kroppen att äta långsamt. Att kasta i sig maten blir som ett stressmoment för kroppen, och det ska man ju såklart undvika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0