Gårdagens middag



Igår åt vi enchiladas till middag. Jag lagade det åt Magnus och vi åt när han kom hem från sin MMA-träning. Det var underbart gott, och lite sting i också vilket är främjande för ämnesomsättningen.

En enchiladas på min tallrik:


Mitt recept på enchiladas:
800g köttfärs
2 påsar tacco-kryddmix
½ liten burk soltorkade tomater (anpassas efter hur mycket tomater man vill ha i)
2 burkar creme fraiche med smak av paprika och chili
2 burkar creme fraiche med smak av vitlök
1 burk creme fraiche naturell
2 tsk sambal oelek
8 små totrillas
ca 3 stora nävar riven ost

Fräs färsen, krydda med tacco-kryddmixen.
Blanda i en buke: all creme fraiche, de soltorkade tomaterna (klippta/skurna i småbitar), sambal oelek och 2 nävar riven ost.
Rulla in färsen i tortillasen, ca 100g i varje tortilla. Det är inte så svårt som det låter, det får inte plats så mycket mer än det i en liten tortilla.
Lägg rullarna i en ugnssäker form. Bred ut creme fraiche-blandningen över tortillasen. Strö över den tredje näven riven ost, och skjutsa in formen i ugnen, 225 grader, ca 15-20 minuter.

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

åh, gud vad länge sen vi åt sånt hemma!

måste jag ju ta & göra i veckan haha, thanks sis!

2010-04-17 @ 19:47:17
URL: http://jusefinlouice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0