Busy helg


Kvällens middag, ugnskyckling med ris, där grönsakerna lyser med sin frånvaro...

Vilken helg jag har haft, det har varit fullt upp och jag har inte haft särskilt mycket tid till att blogga. Igår höll jag en föreläsning i kost på en ridskola i Piteå. Det är ganska vanligt att ryttare bryr sig otroligt mycket om sin häst vid tex en tävling. Hästen ska vila, vattnas, utfodras, torkas av etc. Man glömmer dock bort sig själv och att ladda mellan klasserna om man tävlar i flera klasser osv. Förhoppningsvis lärde dom sig något, och kanske tänker lite extra på sig själva vid långa dagar i stallet och på tävlingar.

Idag har jag varit i Boden på ett styrelsemöte med kaninavelsföreningen där jag är ordförande. Mötet var givande och några viktiga och intressanta frågor diskuterades. Var jättehungrig när jag kom hem så vi slängde in en ugnsform med Stinas kyckling i ugnen och åt kyckling och ris till middag. Grönsakerna lyser med sin frånvaro på bilden, jag vet, men det får gå för den här gången. Gott var det i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0